Wspieramy kierowanie zespołami mocno osadzonymi w XXI wieku. Pokazujemy jak korzystać z kafeterii narzędzi menedżerskich, które pozwolą lepiej gospodarować potencjałem zespołu. Praktykujemy wyważenie i bilansowanie przyjmowanych postaw, zachowania oraz stylów komunikacyjnych.
Zarządzanie
Lista szkoleń
Poniżej lista tematów szkoleń w podziale na grupy wg doświadczenia menedżerskiego
Menedżerowie wyższego szczebla
Podstawowym celem szkoleń i warsztatów dla menedżerów wyższego szczebla jest doskonalenie umiejętności osobistych oraz kształtowanie postaw i budowanie narzędzi
i sposobu pracy, które menedżerowie wyższego szczebla chcą, aby stosowali ich pracownicy.
Zakres szkoleń i warsztatów:
- Zmiana stylu zarządzania/praktyki przywództwa
- Przekazywanie decyzyjności na niższe poziomy
- Gospodarowanie czasem
- Prezentacje strategiczne
- Zarządzanie zmianą
- Prowadzenie spotkań
- Negocjacje wewnętrzne
- Praca nad sukcesją
Menedżerowie średniego szczebla
Podstawowym celem szkoleń i warsztatów dla menedżerów średniego szczebla jest rozwój umiejętności niezbędnych do wpierania realizacji zadań kierowanych przez nich zespołów,
a poprzez to zwiększenie efektywności wyników całej organizacji.
Zakres szkoleń i warsztatów:
- Szkolenie i instruowanie pracowników w procesie ciągłym
- Budowanie zespołu
- Motywowanie
- Ocena pracowników
- Delegowanie
- Korygowanie zachowań
- Przekazywanie trudnej informacji
- Wyznaczanie zadań
- Przekazywanie Informacji zwrotnej
- Monitorowanie pracy
- Zarządzanie konfliktem
- Zarządzanie zmianą
- Gospodarowanie czasem
- Coaching menedżerski
- Prezentacje i wystąpienia
- Komunikacja interpersonalna w zespole
- Prowadzenie spotkań
- Kierowanie zespołem sprzedażowym
- Account management
- Negocjacje handlowe i zakupowe
- Budowanie zaufania klienta
- Zarządzanie Aktywną sprzedażą
- Raportowanie w hierarchii
- Zachowanie w eskalacji problemu
Początkujący menedżerowie
Podstawowym celem szkoleń dla początkujących menedżerów jest przygotowanie do pracy przyszłych lub młodych menedżerów poprzez przekazanie im nowych umiejętności oraz budowanie świadomości i odpowiedzialności niezbędnych dla dobrego szefa.
Zakres szkoleń i warsztatów:
- Wyznaczanie celów dla pracowników
- Publiczne wyrażanie opinii
- Podstawy wystąpień publicznych
- Komunikacja biznesowa
- Delegowanie pierwsze kroki
- Podstawy prowadzenia spotkań
- Funkcje i skuteczność kary i nagrody
- Wyrażanie uznania
- Zwracanie uwagi, korygowanie, karanie
- Argumentowanie
- Wywieranie wpływu
- Kierowanie małym zespołem sprzedażowym
- Account management
- Negocjacje handlowe i zakupowe
- Budowanie zaufania
Management BOX (M@BOX)
Zorientowanie na wyniki generuje zapotrzebowanie na ludzi, którzy potrafią nie tylko kierować innymi, ale także kierują sobą, a których głównym priorytetem jest zaangażowanie w osiąganie wyników poprzez stawianie wyzwań i rozwijanie innowacyjności.
Osiąganie wyników przez każdego menedżera i cały jego zespół ujęte jest w czterech, wymagających równowagi w stosowaniu, obszarach:
Budowanie ambitnego i zaangażowanego zespołu - AMBICJA
Ocena działań i kompetencji oraz ich doskonalenie – REFLEKSJA
Wyznaczania celów i dbania o ich realizację - CELOWOŚĆ
Rozwijania kreatywności i przestrzeni dla pracowników – KREACJA
Management BOX wyróżnia się tym, że bilansuje i wyważa przyjmowane postawy, zachowania, style komunikacyjne. Przyczynia się do kreowania sylwetek nastawionych na rozwój własny i otoczenia. Sprawia, że osiąganie wyników indywidualnych i zespołowych jest pewniejsze .
Model ten można także wykorzystać do efektywnego zarządzania komunikacją i relacjami:
- REFLEKSJA – komunikacja, która buduje relacje i wspomaga w ocenie sytuacji
- CELOWOŚĆ – komunikacja, która określa cel i efekty
- KREACJA – komunikacja, która poszukuje nowych możliwości
- AMBICJA – komunikacja, która buduje motywację i pociąga za sobą